Chef de chef

Am atâtea de zis şi atât de puţină energie încât scriu doar cu o mână, în timp ce cu cealaltă îmi sprijin capul să nu cadă. Şi mai vreau şi ciocolată, dar magazinul e departe şi lenea e cucoană mare…

Nu vă speriaţi, nu-s bolnavă! Sunt doar obosită pentru că azi e duminică şi mereu mi-e somn duminica, în special când petrec până dimineaţa, iar asta se întâmplă cam în fiecare sâmbătă.

Numai că azi sunt revoltată şi mă oftic (dar ce mă oftic!) că nu am energia necesară să-mi vărs oful.

Pe scurt: Aseară fuse mare party, majoratul unei colege. Am ajuns la ora 21:30 şi până la ora 2:45 când am plecat de-acolo capul meu bubuia datorită sunetelor din surdină, pe numele lor MANELE. Măi, oameni buni! Sunt de acord că gusturile nu se discută (uneori). Dar, fraţilor, ce fel de distracţie e aia când tot ce faci este să dansezi pe un sunet de tarabană în combinaţie cu lălăiala unuia care cântă doar despre duşmani, femei şi bani? Hai, dansezi la început că, deh, să se simtă şi fata aia bine că n-a cheltuit zeci de milioane cu petrecerea degeaba… dar deja, după alea 10 manele, m-aş fi simţit proastă dacă aş mai fi continuat să dansez.

Oricum, chestia asta cu manelele la majorate şi nu numai, chiar şi la nunţi şi la botezuri, e ceva normal. Şi de-aia, de fiecare dată după ce merg la o astfel de petrecere, spun că nu o sa mai merg niciodată. Evident, de fiecare dată mă mint singură, sperând că poate va fi OK. Dar, nu, nu e şi oricâte persoane dragi mie ar fi pe-acolo, tot mă simt proastă dacă încerc să dansez pe aşa ceva, iar de pretins, nici atât nu aş putea! Şi credeţi-mă! Sunt sufletul petrecerilor, atunci când mă simt bine undeva, nu-s vreo babă comunistă! Îmi place de mor să mă distrez. Dar petrecerile astea, fraţilor, pe cuvânt că-s urâte tare!

1e3db9b2c91df12794ffc54d57fa83ceacdbbe768715b53fff712e421ff62a58

Folclorul nostru are nişte melodii atât de frumoase, iar noi preluăm de la alţii o cultură atât de trivială. Pentru că manelele, nu-s melodii, manelele “nu e” muzică. Manelele “e” o lălăială lipsită de sens, dar nouă, românilor, ne plac pentru că sună aşa, oriental, şi ne fac să ne simţim mai speciali!

Oricum, sunt atâtea genuri de muzică pe care te poţi distra la o petrecere… de ce trebuie, fratele meu, să-mi bubui creierul cu salami şi copii de aur???!!!

Atât am avut de zis. Mă bag în pat să citesc, nu de alta, dar neuronii mei au nevoie de un reboot total după o seară ca asta…

P.s.: Dacă mi-a observat cineva absenţa în ultimele două săptămâni, să ştiţi că-s fooooarte bine! Mai bine ca niciodată chiar! Doar că am avut un program mai plin care n-a mai lăsat loc şi distracţiei virtuale.

O zi faină să aveţi! Şi dacă aveţi drum pe la magazin, nu vă cer decât o Milka cu alune… 

26 thoughts on “Chef de chef

  1. Vezi tu, Maria, încep să simt avantajul îmbătrânirii, în sensul că locurile în care merg şi oamenii cu care mă însoţesc sunt pe sufletul meu. Foarte mulţi din cei care-s apropiaţi de 40 de ani, şi cu atât mai mult peste vârsta asta, nu-s iubitori de manele, aşa că noi ne delectăm cu muzica anilor 80-90. Clar, ascultăm şi parte populară, dar tot veche, românească, numai bună pentru partea de final a unor evenimente.
    Ce mai, cred că ai înţeles, manelele nu “e” nici viaţa mea. 😀

    Liked by 1 person

  2. Am aceeaşi problemă. La orice petrecere m-aş duce trebuie să înghit şi manelele. Şi e ciudat să fii singurul care stă jos pentru că nu-ţi place un anumit gen “muzical”. Trebuie să te ridici, să te bâţâi un pic, că de… Astea-s momentele mele de ipocrizie, pentru că niciodată nu m-am simţit bine dansând pe zgomotele alea. O fac doar de dragul altora. E bine că în anturajul meu nu sunt chiar aşa apreciate încât să se asculte frecvent.

    Liked by 1 person

  3. Crede-mă, se poate şi mai rău. Muult mai rău decât o petrecere cu manele 😉 La urma urmei, acolo contează ritmul, versurile pot fi ignorate. Dar când mai asculţi şi versurile….. dar să lăsăm asta acum că nu vreau să dezvolt.
    Auzi? Dar să ştii că nici cu conectorii, alex velii, şi etc nu mi-e ruşine. În ultimul timp şi muzica asta care se vrea, nu-i aşa?, “cool”, e la pământ…

    Liked by 1 person

    1. Hahaha! :))) Așa este! E bine că acum a trecut frenezia cu “era cald, acum e frig, 30 de grade, 0 grade”! Vaiiii….
      Oricum, eu nu sunt contra manele la petreceri. Sunt contra petrecerilor unde se asculta doar așa ceva, cum a fost cea de aseară.

      Liked by 1 person

  4. Cred ca vrei sa-ti mai pun o data sa asculti manelele anilor 90,, Party in Transylvania” sau ,,Cucul si pupaza” :))) . Fiecare generatie cu manelele ei, si totusi ale mele parca sunt mai distractive, nu plangacioase 😀

    Liked by 1 person

    1. Măcar tu ai o scuză, și anume faptul că, în tinerețile tale, accesul la muzică era restrâns. Dar când trăiești în anul 2015 și există o gamă atât de variată de genuri muzicale pe care le poți accesa cu atâta ușurință, chiar n-ai nicio scuză! :)))

      Like

  5. Maria,eu nici macar de complezenta nu dansez pe manele.si n-am facut-o niciodata…mai bine stateam la masa la povesti.Ai dreptate, sunt atatea genuri muzicale pe care se poate dansa foarte bine…oare de ce cred unii ca manele sunt in top?! :)….Hmmm,o Milka cu alune as manca si eu…dar nu am in stoc nici un fel de ciocolata. 🙂 …Pupici si o saptamana plina de bucurii si realizari iti doresc. 🙂

    Liked by 1 person

    1. Credeţi-mă că a fost ultima oară când am mai îndurat aşa ceva! :)))
      Am eu o Milka prin casă, dar nu mă îndur să o mănânc, prefer salata! 😀 Dar să ştiţi că o împart cu dumneavoastră! ❤ Pupici şi mulţumesc la fel!

      Like

    1. Hahaha! :)))) Aşa e, cele mai tari petreceri!
      Mie-mi plac şi alea techno, mai ales că prin Constanţa e plin de astfel de cluburi. Petrecerile cu rockeri nu există pe-aici prin zonă decât vara, în Vama, adică la mama lor acasă! :))

      Liked by 1 person

  6. Io cu Lindl , e cam scumpe…da’ e bune rau….taman ieri am refacut stocu’. Si-am descoperit si neshte unele de alea la 11 lei tableta , care e cu stevia , halesti la ele in nestire , ca e pentru diabetici , e fara zahar si e bune si la dieta muierilor 😉
    Gluma sau nu , subscriu la cele scrise de tine , legat de manele. Nu este genul muzical pe care sa il ascult , prefer Rahmmstein…de exemplu….sau ca sa dau in extrema cealalta , prefer UB40….DAR , desi nu am nimic impotriva acestui gen muzical pe care il accept si il tolerez , ori de cate ori este nevoie , consider ca la o petrecere diversitatea muzicala aduce acel plus de savoare si chef de distractie tuturor petrecaretilor…

    Liked by 1 person

    1. Hmmm… Lindl nu am încercat, dar nu e încă târziu. Oricum, am renunţat la Milka în favoarea unei salate, că doar nu m-am chinuit degeaba să dau jos kilogramul acumulat la masa de Crăciun! :)) Mi-am pus pofta-n cui!
      Cât despre muzică, sunt de acord. La o petrecere trebuie să existe diversitate muzicală pentru că altfel atmosfera devine insipidă tare, plus că în felul ăsta mulţumeşti pe toată lumea: şi pe fanii Salam, şi pe fanii Cornelia şi Lupu Rednic şi pe fanii Rammstein! :)) Dar o petrecere doar cu manele e yuck rău, cel puţin pentru cei care ştiu să facă diferenţa între distracţie şi penibil…

      Liked by 1 person

  7. Maneaua e un flagel care atacă (şi) minţile celor care savurează aşa ceva, indiferent de vârstă. Şi, ca în cazul oricărui flagel, trebuie stârpit. La nunta mea am avut muzică live, dintre care 50% folclor TRADIŢIONAL.

    Liked by 1 person

Leave a comment